مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

رایکا افزار پارس و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی

شرکت دانش‌بنیان رایکا افزار پارس کارش را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و از زمان تاسیس کوشیده است تا با استفاده از نیازسنجی و مطالعه کسب‌وکارها، ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای حل مشکلات این شرکت‌ها ارائه دهد.
رایکا افزار پارس با استفاده از هوش مصنوعی و دیگر تکنولوژی‌های روز دنیا اتوماسیون و نرم‌افزارهای جامع و کاملی تولید کرده است. از مهم‌ترین حوزه‌هایی که رایکا افزار پارس در آن فعال است حوزه نرم‌افزارهای پزشکی است. این شرکت در طول فعالیت خود توانسته است چندین نرم‌افزار در این زمینه توسعه دهد.

محمد فرجادیان، مدیرعامل شرکت رایکا افزار پارس، در گفت‌وگویی سیستم‌ تصویربرداری و گزارش‌های اندوسکوپی و کولونوسکوپی این شرکت را در ایران بی‌نظیر دانست و گفت: «برای اولین بار، سیستم گزارش‌گیری به‌صورت کامل طراحی شده که تمام بخش‌های موردنیاز پزشکان در اختیار آنان قرار می‌گیرد»
در این گفت‌وگو فرجادیان از دشواری‌های جایگزین کردن روش‌های جدید با روش‌های سنتی گفت. چرا که برای مثال در این مورد خاص، پزشکان عادت کرده‌اند که گزارش‌های خود را دستی بنویسند. سیستم آرشیو پزشکی که شرکت رایکا افزار پارس ارائه کرده است در مقایسه با نمونه‌های خارجی هزینه بسیار کمتری دارد.

فرجادیان در ادامه گفت‌وگویش آماری هم از میزان استقبال از محصولاتشان در حوزه پزشکی داد. به گفته او سیستم آرشیو تصاویر پزشکی این شرکت تا کنون بیش از ۵۰۰ نصب در سطح کشور داشته است.
به گفته این فعال حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت در سال جاری توسعه ابزار هوشمند مدیریتی و تولید دو ابزار قدرتمند تشخیصی در حوزه هوش مصنوعی در پزشکی است.
فرجادیان در پایان گفته‌هایش نیز اشاره‌ای به مشکلات این حوزه داشت. به نظر او ازجمله مشکلات این حوزه کمبود نیروهای متخصص از یک سو و حمایت نشدن درست و به‌موقع از سوی دیگر است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

منبع: هوشیو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد