مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مشاهیر هوش مصنوعی ؛ این ۱۰ نفر آینده دنیا را تغییر می‌دهند


هوش مصنوعی در انجام بسیاری از کارهای «انسانی» مانند تشخیص‌های پزشکی، ترجمه به زبان‌های مختلف، و خدمات پشتیبانی مشتریان در حال پیشرفت است. این مسئله باعث بروز نگرانی‌هایی بجا شده است؛ نگرانی از این که در نهایت هوش مصنوعی جای نیروی‌کار انسانی را در چرخه اقتصاد خواهد گرفت. امّا این نگرانی تنهاترین و محتمل‌ترین پیامد هوش مصنوعی نیست. در هیچ برحه دیگری پیامدهای فناوری‌های دیجیتالی تا این حد معطوف به بشر نبوده و از طرفی بشر نیز تا این حد در مقابل اختراعاتش کنش‌گر نبوده است. از آنجا که هوش مصنوعی به طور اساسی نحوه انجام کار و مجریان آن را تغییر خواهد داد، بیشترین تأثیر این فناوری در تکمیل و تقویت استعدادهای انسانی خواهد بود و نه جایگزین کردن آن‌ها. در ادامه ده نفر از مشاهیر هوش مصنوعی، از افراد دانشگاهی و پژوهشی گرفته تا کارآفرینان و مبتکران فناوری، را به شما معرفی می‌کنیم. این افراد مرزهای یادگیری عمیق و بینایی کامپیوتر را برای تحقق بخشیدن به رویاهای هوش مصنوعی جابجا کرده‌اند.

۱. ایلان ماسک

ملیت: آفریقای جنوبی

شغل: هم‌بنیانگذار و رئیس هیات مدیره شرکت OpenAI

OpenAI یک شرکت غیر انتفاعی است. هدف ایلان ماسک از تاسیس آن ساخت هوش مصنوعی عمومی (AGI) ایمنی است تا علی‌رغم خطرات هوش مصنوعی به بشریت کمک کند. این شرکت پژوهش‌هایی بی‌سابقه در این حوزه انجام می‌دهد و ابزارهایی متن باز، مانند OpenAI Universe، برای انجام آزمایشات مختلف می‌سازد.

ایلان ماسک، از مشاهیر هوش مصنوعی، در آرزوی ساخت تراشه‌ای عصبی است که مغز انسان را به هوش مصنوعی متصل کند و به انسان این قابلیت را بدهد تا کامپیوتر، عضو مصنوعی (بدن)، و تجهیزات دیگر را تنها با فکر کنترل کند.

۲. آنیتا شول برِدا

ملیت: نروژ

شغل: مدیرعامل و هم‌بنیانگذار Iris.ai

هدف اشجول برد از ساخت ربات دانشمندش، Iris.ai، افزایش سرعت انجام پژوهش‌‌ها است. این فناوری، با استفاده از الگوریتم‌های مختلف، در بین 60 میلیون مقاله به جستجوی مقاله‌های مرتبط‌ می‌پردازد. اشجول برد قصد ندارد از این راه درآمد کسب کند بلکه می‌خواهد کار مفیدی انجام دهد و سطح زندگی مردم را، مثلاً از طریق کشف روشی برای درمان سرطان با هوش مصنوعی ، ارتقاء دهد.

۳. یورگن اشمیدوبر

ملیت: آلمان

شغل: هم‌بنیانگذار و دانشمند ارشد Nnaisense

اشمیت‌هوبر، به عنوان یکی از مشاهیر هوش مصنوعی مبدع مکانیزم دستیارهای سخنگو در گوشی‌های همراه، لقب «پدر ربات‌های خودآگاه» را به خود اختصاص داده است. او در حال حاضر در خصوص ساخت شبکه‌های هوشمندی تحقیق می‌کند که عملکردی برابر با مغز انسان یا فراتر از آن داشته باشند.

۴. فی‌فی لی

ملیت: چین

شغل: دانشمند ارشد سکوی ابری گوگل

فی‌فی لی از مشاهیر هوش مصنوعی و استاد مشهور بینایی ماشین است. او قصد دارد «دموکراسی هوش مصنوعی» ایجاد کند؛ به عبارت دیگر به دنبال راهی است تا استعداد و تخصص در خارج از شرکت‌های بزرگ نیز به اشتراک گذاشته شود و تنوع، خلاقیت و نوآوری افزایش پیدا کند. فی‌فی لی از بنیانگذاران موسسه غیر انتفاعی AI4ALL است. هدف این موسسه آموزش نسل بعد متخصصان، فیلسوفان، و کارآفرینان هوش مصنوعی است.

۵. دوریان سِلز

ملیت: سویس

شغل: هم‌بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Squirro

شرکت سِلز در زمینه استفاده از «هوش بافتی » در دنیای واقعی پیشگام است. این شرکت گران‌ترین منبع ارتقاء داده در جهان است. Squirro هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کشف «چرایی» داده‌ها به خدمت گرفته اس؛ در نتیجه هوش کاربردی و دانشی عمیق درباره مشتریان در اختیار دارد.

۶. ریچارد ساچر

ملیت: آلمان

شغل: دانشمند ارشدِ شرکت Salesforce

از ساچر به عنوان یکی از مشاهیر هوش مصنوعی و «نخبگان دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین» نام می‌برند. روش‌های انقلابی او درک عمیق‌تری از بافت ارائه می‌کند که باعث شده است پردازش زبان طبیعی و بینایی کامپیوتر متحول گردد.

۷. دمیس هاسابیس

ملیت: بریتانیا

شغل: بنیانگذار و مدیر عامل شرکت DeepMind

هاسابیس، «ابرقهرمان» هوش مصنوعی لقب گرفته است. او هوش مصنوعی را به علوم شناختی پیوند زد و منجر به پیشرفت آن شد. هاسابیس در DeepMind بر روی الگوریتم‌های خلاقانه‌ای کار می‌کند که می‌توانند به بشر در حوزه‌هایی مانند بهداشت و درمان و مسائل زیست محیطی کمک کنند.

۸. ریتا کوشیارا

ملیت: ایتالیا

شغل: استاد تمام دانشگاه آزمایشگاه Imagelab در دانشگاه UNIMORE

کوچیورا تا کنون بیش از ۳۰۰ مقاله و کتاب منتشر کرده است. آثار وی در بینایی کامپیوتر، سیستم‌های شناسنایی چندرسانه‌ای، یادگیری ماشین، حسگرهای هوشمند، و شناخت رفتار انسان (HBU) تاثیر شگرفی بر کسب‌وکارها و پیش‌برد هوش مصنوعی داشته است.

۹. آندرس هاردبرینگ

ملیت: سوئد

شغل: مدیرعامل و هم‌بنیانگذار Imagimob

Sensorbeat اولین پکیج جامعی است که برای تفسیر حرکت اجسام و انسان، دستگاه‌های الکترونیکی و هوش مصنوعی را کنارهم قرار می‌دهد. این پکیج توسط تیم هاردبرینگ ساخته و [به دنیا] عرضه شده است. با این پیکیج قابلیت پردازش داده‌های هوشمند روی دستگاه تعبیه و ساخت برنامه‌های کاربردی که نیاز به پردازش آنی دارند امکان‌پذیر می‌شود.

۱۰. رابین لی

ملیت: چین

شغل: مدیر عامل و بنیانگذار Baidu

لی می‌خواهد سکان‌دار هوش مصنوعی در چین و دیگر کشورها باشد. شرکت Baidu تحقیقات پیشرفته‌ای در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین انجام داده است. موتور جست‌وجوی Baidu Brain و همینطور سیستم عامل سخنگو DuerOS مجموعه‌ای از راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

چرا این افراد درگیر هوش مصنوعی هستند؟

خودکارسازی

یکی از مطرح‌ترین مزایای هوش مصنوعی خودکارسازی است. خودکارسازی تاثیر شگرفی بر بخش‌های ارتباطات، حمل و نقل، کالاهای مصرفی و خدمات داشته است. خودکارسازی از طرفی زمینه‌ساز سطح تولید و بهره‌وری بالاتر در صنایع مختلف می‌شود. از طرف دیگر امکان استفاده بهینه از مواد ورودی، افزایش کیفیت محصول، کاهش زمان هدایت، و بهبود ایمنی را فراهم می‌کند.

تصمیم‌گیری هوشمندانه

اکنون مد‌ت‌ها است که هوش مصنوعی در گرفتن تصمیمات بهتر به کسب و کارها کمک می‌کند. فناوری هوش مصنوعی می‌توانند با هم‌تراز کردن داده، ارزیابی روندها، ایجاد پایداری در داده‌ها، انجام پیش‌بینی‌ و تعیین عدم قطعیت در اتخاذ تصمیمات درست در مورد سازمان، به مدیران کمک کنند. تا زمانی که هوش مصنوعی برای داشتن احساسات انسانی آموزش ندیده است، در مورد موضوع مورد بررسی بی‌طرف می‌ماند و به بشر در گرفتن بهترین تصمیم و ارتقا کارآیی سازمان کمک خواهد کرد.

بهبود تجربه مشتریان

راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در پاسخگویی سریع به سوالات و دغدغه‌های مشتریان و حل مشکلات آن‌ها به سازمان‌ها کمک کنند. چت‌بات‌هایی که می‌توانند هوش مصنوعی سخنگو و فناوری‌های پردازش زبان طبیعی را کنار هم بگذارند، این قابلیت را دارند که برای مصرف کنندگان پیام‌های کاملاً سفارشی ارسال کرده و برای رفع نیاز آن‌ها راهکارهایی بهینه ارائه کنند. همچنین، فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند کمک کند کارکنان خدمات مشتریان کمک کنند تحت فشار کمتری قرار گیرند و در نتیجه بهره‌وری افزایش یابد.

پیشرفت‌های پزشکی

فناوری‌های هوش مصنوعی در صنعت مراقبت‌های پزشکی [نیز] پیوسته در حال رشد بوده است. برای مثال، فناوری‌های مانیتورینگ بیمار از راه دور به پزشکان این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمار به سرعت بیماری را تشخیص داده و درمان را شروع کنند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به پیگیری روند بیماری‌های عفونی کمک کرده و حتی تأثیرات و پیامدهای آتی آن‌ را پیش‌بینی کند.

پژوهش و تحلیل داده

می‌توان از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای سرعت بخشیدن به ارزیابی داده‌ها استفاده کرد. هوش مصنوعی می‌تواند به توسعه مدل‌ها و الگوریتم‌های پیش‌بینی در پردازش داده‌ها و درک نتایج احتمالی روندها و رویدادهای مختلف کمک کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی با قابلیت‌های محاسباتیِ نیرومندِ خود می‌تواند بسیار سریع‌تر از انسان داده‌های تحقیقات و نوآوری‌ها را پردازش و تفسیر کند.

نتیجه‌گیری

درحالی که بسیاری از کسب‌وکارها به استفاده از هوش مصنوعی برای خودکار‌سازی عملیات روی‌آورده‌اند، شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را جایگزین نیروی‌کار انسانی خود می‌کنند تنها برای مدت کوتاهی پیشرفت خواهند کرد. یافته‌های پژوهشی با ۱۵۰۰ سازمان مشارکت کننده نشان می‌دهد که اگر افراد و ربات با هم همکاری کنند سازمان‌ها بیشترین بهبود عملکرد را خواهند داشت. انسان و هوش مصنوعی با به اشتراک گذاشتن قابلیت‌های فکری خود، ویژگی‌های تحسین‌برانگیز یکدیگر را بهبود می‌بخشند.

منبع: هوشیو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد