مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

برترین شرکت های هوش مصنوعی جهان سرنوشت دنیا را رقم می‌زنند!


بی‌شک در عصری که پیش رو داریم، هوش مصنوعی به یک نیروی درحال رشد در ‌کسب‌وکارها تبدیل شده است؛ تا جایی که برترین شرکت های هوش مصنوعی امروز، رهبران این فناوری در حال ظهور در تمام دنیا هستند!

برترین شرکت های هوش مصنوعی که غالباً از رایانش ابری و محاسبات لبه‌‌ای در فرایندهای خود بهره می‌گیرند، به واسطه امتیازات آن، فناوری‌های بی‌شماری را با هم ترکیب می‌کنند تا انتظارات مشتریان خود را در خانه، محل کار و جامعه بیشتر برآورده کنند. یادگیری ماشینی اصلی‌ترین نیروی هدایتگر این جریان است، اما شرکت‌های برجسته هوش مصنوعی امروزه در حال گسترش دامنه فناوری خود در دیگر جنبه‌های فناورانه و عملیاتی هستند: از تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی شده تا هوش تجاری تا ابزار انبار داده تا یادگیری عمیق، چندین نقطه ضعف و گلوگاه صنعتی و شخصی را کاهش می‌دهند.

تمام صنایع در حال تاثیرپذیری از جریان تحولات فناوری هوش مصنوعی هستند و این تکنولوژی نوظهور باعث دگرگونی در همه جنبه‌ها شده است. شرکت‌های مبتنی بر اتوماسیون فرایند روباتیک  یا RPA، پلتفرم‌های خود را کاملاً تغییر داده‌اند و با هوش مصنوعی همگام شده‌‌اند. هوش مصنوعی در بخش خدمات مشتریان و فرایندهای داخلی کسب‌وکارها در حال تغییر روش‌های گذشته است.

مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی پژوهش‌های خود در حوزه هوش مصنوعی را روزبه‌روز گسترده‌تر می‌کنند و همچنین فرصت‌های شغلی هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع به سرعت درحال رشد است. برترین شرکت های هوش مصنوعی ‌‌سرمایه‌گذاری گسترده‌‌ای را از شرکت‌های ‌‌سرمایه‌گذار خطرپذیر و شرکت‌های عظیم مانند مایکروسافت و گوگل جذب می‌کنند و همین موضوع احتمال رشد بیشتر آن‌ها در آینده را پیش‌بینی می‌کند.

شرکت Accenture که به عنوان یک غول در حوزه مشاور فناوری در حال فعالیت است، در این زمینه استدلال می‌کند: هوش مصنوعی این توانایی را دارد که نرخ سودآوری را به طور متوسط ​​۳۸٪ افزایش دهد و می‌تواند منجر به افزایش رشد عظیم اقتصادی ۱۴ تریلیون دلاری ارزش افزوده ناخالص (GVA) تا سال ۲۰۳۵ شود.

به ویژه در طول همه‌گیری بیماری COVID-19، حوزه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی علاقه به فعالیت و ‌‌سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی را به طور فراینده‌‌ای اعلام داشته‌اند، با این امید که تجربیات بیمار را در زمینه پزشکی از راه دور، تصویربرداری دیجیتال و انواع دیگر زمینه‌ها گردآوری کنند و به بیماران دسترسی بیشتری به منابع پزشکی مورد نیاز خود دهند.

حتی در طی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ که اکثر صنایع کل هزینه‌های خود را برای زنده ماندن کاهش دادند، بسیاری از برترین شرکت های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ ‌‌سرمایه‌گذاری‌های خود در این حوزه را افزایش دادند.

برترین شرکت‌های هوش مصنوعی و رهبران ابر!

ارائه‌دهندگان خدمات های‌تکنولوژی با ارائه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از طریق سیستم‌عامل‌های ابری محبوب خود، بازار را رهبری می‌کنند و به دیگر شرکت‌ها امکان می‌دهند هوش مصنوعی را بدون هزینه توسعه داخلی، در برنامه‌ها و سیستم‌های خود ادغام کنند. این جریان، نه‌تنها به سود بیشتر غول‌های فناوری می‌انجامد، که حتی به روند توسعه شرکت‌های درحال رشد نیز سرعت می‌بخشد.

آمازون

غول تجارت «آمازون» هم در حوزه مشتری‌مداری هوش مصنوعی و هم در برنامه‌های کاربردی مربوط به شرکت‌ها و فرایندهای آن‌ها ‌‌سرمایه‌گذاری کرده است. ‌‌وب‌سرویس آمازون یا (AWS)، به عنوان یکی از رهبران برجسته در محاسبات ابری شناخته می‌شود که محصولات و خدمات هوش مصنوعی مربوط به پشتیبانی مشتریان را ارائه می‌دهد و بسیاری از خدمات هوش مصنوعی پیشرفته خود را بر پایه خدمات هوش مصنوعی موجود در محصولات مصرفی توسعه داده است.

الکسا، دستیار زبان هوش مصنوعی شرکت آمازون که در سری بلندگوهای echo ادغام شده، حالا دیگر در سراسر جهان شناخته شده است. آمازون اکو از طریق سرور صدای هوشمند الکسا، هوش مصنوعی را به خانه‌های ما آورده است. از سوی دیگر، ‌‌وب‌سرویس‌های آمازون (AWS)، مجموعه‌‌ای از برنامه‌های یادگیری ماشین و خدمات هوش مصنوعی توسعه داده شده برای ‌کسب‌وکارها هستند که هنوز ماموریت‌های زیادی برای انجام دارند! از میان ‌‌وب‌سرویس‌های آمازون، خدمات هوش مصنوعی اصلی شرکت شامل این محصولات می‌شود: هوش مصنوعی Lex که یک نسخه تجاری الکسا است؛ هوش مصنوعی Polly که متن را به گفتار تبدیل می‌کند؛ و هوش مصنوعی Rekognition که یک سرویس تشخیص تصویر است. ‌‌وب‌سرویس آمازون (AWS) در حال حاضر بیش از ۱۰،۰۰۰ مشتری دارد، از جمله زیمنس، Netflix، Tinder، NFL و ناسا.

ابر گوگل

شاید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شرکت هوش مصنوعی در این لیست، بارزترین و پرآوازه‌ترین آن‌ها نیز باشد. گوگل، یکی از پیشروترین شرکت‌های هوش مصنوعی در جهان، در سال‌های اخیر، گوگل استارتاپ‌های هوش مصنوعی متعددی را خریداری کرده است و این نشان می‌دهد مدیران و توسعه‌دهندگان گوگل واقعاً به پیشرفت‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی اعتقاد دارند. ابر گوگل علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات خود، چندین سرویس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را نیز به ‌کسب‌وکارها و شرکت‌ها می‌فروشد. پلتفرم ابر گوگل نرم‌افزار پیشرو در صنعت TensorFlow را که اکنون برای همه رایگان است و همچنین تراشه AI Tensor در زمینه یادگیری ماشین را نیز در مجموعه پروژه‌های موفق و رو به پیشرفت خود دارد.

گوگل حقیقتا در زمینه توسعه هوش مصنوعی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها پیشرو است و برای ارتقای قابلیت‌های هوش مصنوعی ‌‌سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده است. مهم‌ترین خرید ابر گوگل، معامله ۴۰۰ میلیون دلاری DeepMind بوده است.

شرکت IBM

شرکت چندملیتی IBM از دهه ۱۹۵۰ در زمینه هوش مصنوعی فعال است. این شرکت در تولد فناوری هوش مصنوعی نقش اساسی داشته و تا امروز نیز به مسئولیت خود در حمایت و توسعه هوش مصنوعی کاملا متعهد بوده است. شرکت IBM با استفاده از هوش مصنوعی واتسون، یک پلتفرم یادگیری ماشین ایجاد کرده است که می‌تواند هوش مصنوعی را در فرایندهای تجاری ادغام کند؛ مانند ساخت یک ‌‌چت‌بات برای پشتیبانی مشتریان. خریداران محصولات IBM و مشتریان اصلی این شرکت عبارتند از: Big Four Auditor، KPMG و Bradesco که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های برزیل است.

تلاش‌های IBM در سال‌های اخیر متمرکز بر واتسون بوده که یک سرویس شناختی مبتنی بر هوش مصنوعی است. واتسون شامل نرم‌افزار هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس، و سیستم‌های مقیاس‌بندی طراحی شده برای ارائه تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر ابر و خدمات هوش مصنوعی است. این پروژه طی چندین سال و با خرید چندین استارت آپ هوش مصنوعی سودآور همراه بوده است. هوش مصنوعی واتسون از یک پلتفرم ابر قدرتمند بهره‌مند است.

مایکروسافت

مایکروسافت نیز مانند آمازون، هم از جنبه خدمات مصرف‌کنندگان و هم در حوزه کسب‌وکار، ارتباطی تنگاتنگ با هوش مصنوعی دارد. کورتانا، دستیار دیجیتال هوش مصنوعی مایکروسافت، با الکسا، سیری و دستیار گوگل در رقابت مستقیم است. فیچرهای هوش مصنوعی، بخش بزرگی از خدمات Azure Cloud مایکروسافت است که به برخی از بزرگ‌ترین نام‌های تجاری، سرویس‌های ‌‌چت‌بات و خدمات یادگیری ماشین ارائه می‌دهد. مایکروسافت فقط در سال ۲۰۱۸ موفق شد پنج شرکت هوش مصنوعی را خریداری کند.

مایکروسافت ترکیبی از پروژه‌های هوش مصنوعی مرتبط با مشتریان و کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهد. محصولاتی که از این شرکت در گروه مربوط به مصرف‌کنندگان جای می‌گیرد، عبارتند از: کورتانا، دستیار دیجیتال همراه با ویندوز و غیر از ویندوز فون و ‌‌چت‌بات Zo که مانند نوجوان صحبت می‌کند. مایکروسافت در سرویس ابر Azure خود، خدمات هوش مصنوعی مانند سرویس‌های رباتی، یادگیری ماشین و خدمات شناختی را به فروش می‌رساند.

هوش مصنوعی همه جا هست!

از گوگل و آمازون گرفته تا IBM و مایکروسافت، هر شرکت بزرگ فناوری در حال اختصاص منابع مالی و ‌‌سرمایه‌گذاری برای دستیابی به موفقیت در هوش مصنوعی است. دستیاران شخصی مانند سیری و الکسا هوش مصنوعی را به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل کرده‌‌اند. در همین حال، دستیابی به موفقیت‌های انقلابی همچون به دست گرفتن بازار هوش مصنوعی جهان و تبدیل شدن به یکی از برترین شرکت های هوش مصنوعی ممکن است یک امر عادی نباشد، اما مطمئناً قابل دسترس است.

منبع: هوشیو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد