مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا


هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا

 

در دهه گذشته،  بازاریابان از تولید و توزیع محتوا برای مخاطبان مختلف به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد مشارکت، ایجاد اعتبار در یک صنعت و راهنمایی مصرف‌کنندگان در طول فرآیند خرید استقبال کرده‌اند. بازاریابی محتوا اکنون از طریق پست‌های وبلاگ، مطالعات موردی یا کتاب‌های الکترونیکی، بخشی مهمی از استراتژی‌های دیجیتالی مدرن را تشکیل می‌دهند. کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا رو به فزونی یافته و پیشرفت در زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی، همچون پردازش زبان طبیعی، باعث ایجاد طیف وسیعی از ابزارهای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی شده است. برای بازاریابان، هوش مصنوعی فرصتی جدید برای تسریع و بهینه‌سازی در تولید محتوای نوشتاری فراهم کرده است.

 

درواقع ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تمامی فرایند تولید را تغییر دهند تا به تیم‌های بازاریابی کمک کنند با استفاده از داده‌ها در مورد آنچه که باید بنویسند، مخاطبی که برای آن باید بنویسند و یافتن کارآمدترین روش‌ها برای جذب خوانندگان تصمیماتی درست بگیرند. در گزارش هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا، که توسط بیزینس اشنایدر منتشر شده است نقش فعلی و بالقوه هوش مصنوعی در بهبود تلاش‌های بازاریابی محتوای یک سازمان بررسی شده است.

در این گزارش به این موضوع پرداخته شده است که چرا بازاریابان محتوا مجبورند با برنامه‌ریزی و تولید حجم بالایی از محتوای نوشتاری دست‌وپنجه نرم کنند و بررسی می‌شود که چگونه می توان با بهره‌گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، تحقیقات را تقویت کرد، رئوس مطالب از پیش نوشته شده را مشخص کرد و در تولید محتوا به یک روند با ثبات رسید. همچنین در مورد مسائلی که بازاریابان در عملکرد محتوا با آن روبرو هستند بحث می‌شود و بررسی می‌شود که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند محتوا را برای جستجو بهینه کرده و روند توزیع محتوا را برای مخاطبان مختلف شخصی‌سازی کنند.

برخی از شرکت‌هایی که در این گزارش ذکر شده‌اند عبارتند از: Stackla ،Uberflip ،Vennli ،Yello ،Yseops. BuzzSumo, Concured, Curata, Frase.io, HubSpot, Keywee, MarketMuse, Narrative Science, Publishthis, Qordoba,

در اینجا به ذکر چند نکته مهم موجود در این گزارش پرداخته شده است:

• هوش مصنوعی می‌تواند در مرحله برنامه‌ریزی تولید محتوا کمک کند. به این صورت که با استفاده از ابزارها به طور پویا موضوعات مرتبط به آن محتوا را جمع آوری می‌کند تا به بازاریابان در شناسایی فرصت‌های عملی کمک کند.

• این فناوری نوین می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا لحن و سبک نوشتاری ثابت خود را در طول زمان و هم در بخش‌های مختلف حفظ کنند.

• ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به منظور سرعت بخشیدن به روند نوشتن، با ارائه خلاصه‌هایی از طریق ماشین یا خلاصه مطالب، تولید محتوا را مقیاس‌پذیر کنند.

• این ابزارها همچنین می‌توانند به بازاریابان کمک کند تا برای اطمینان از ایجاد منظم محتوای باکیفیت و قابل رتبه‌بندی، موتورهای جستجو و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی را زیرنظر داشته باشند.

• ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بازاریاب‌ها را در جمع‌آوری ، فیلتر کردن و تطبیق دادن محتوا از منابع مختلف کمک کنند تا نظارت بر محتوای مختلف خودکار شود.

• ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های مخاطبان را تجزیه‌وتحلیل کنند تا به بازاریابان کمک کند در هر مرحله از فرآیند خرید، محتوای بهتری را به مخاطبان توصیه کنند.

در نسخه کامل این گزارش :

• به بازاریابان کمک می‌شود تا ارزیابی کنند چگونه از هوش مصنوعی برای تلاش‌های خود در زمینه بازاریابی محتوا استفاده کنند.• فرصت‌ها و برنامه‌های کاربردی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در هر مرحله از فرآیند بازاریابی محتوا -از تولید تا توزیع و ارزیابی- شناسایی می‌کند و ارزش این ابزارها را توضیح می‌دهد.

• بازاریابان را قادر می‌سازد تا اکوسیستم فعلی فناوری محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا ارزیابی کنند.

منبع: hooshio.com

محدودیت ‌های یادگیری ماشین

محدودیت ‌های یادگیری ماشین

یادگیری ماشین چه‌کارهایی را می‌تواند انجام دهد و چه‌کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد؟

پیش از هر چیز لازم است بدانیم که یادگیری ماشین یک قدرت مطلق نیست. از تحقیقات ۵۰ سال گذشته این‌گونه برمی‌آید که یادگیری ماشین یک نوع  روش کسب دانش بدون برنامه‌نویسی صریح است با مرزهای مشخص است. درست همانند محاسبات که همچون دیگر فرایندها دارای محدودیت‌های ذاتی است، محدودیت ‌های یادگیری ماشین نیز وجود دارند، محدودیت‌هایی که حتی باوجود استفاده از gpu ها و کامپیوترهای سریع نیز نمی‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم. ممکن است این موضوع برای بسیاری از مشتاقان یادگیری ماشین ناامیدکننده به نظر برسد، اما باید بپذیریم که یادگیری ماشین قرار نیست ناجی همه‌چیز باشد. روش‌های دیگری برای دستیابی به اطلاعات وجود دارد و افراد علاوه بر “یادگیری” از این موارد نیز استفاده می‌کنند.

 

موانع یادگیری زبان

بگذارید به‌عنوان مثال اصلی، مشکل یادگیری زبان از طریق شنیدن را مثال بزنیم. این موضوع بیش از ۵۰ سال است که محل مناقشه و بحث‌های عمیق نه‌تنها در هوش مصنوعی بلکهر  فلسفه، زبانشناسی، روانشناسی، زیست‌شناسی و علوم اعصاب نیز بوده است. جالب است بدانید ما هنوز هم نمی‌دانیم چگونه انسان‌ها و به‌طور خاص کودکان از همان ۲ سالگی زبان اول خود را یاد می‌گیرند. در کنار کارهای شگفت‌انگیز زیادی که برای مستندسازی این فرایند صورت گرفته است تئورهای ختلفی نیز وجود دارد. درهرحال ، امروز نمی‌توانید از فروشگاه یک ماشین یادگیری مثل الکسا بخرید که در خانه شما بنشیند و هر آنچه را که در خانه شما صحبت می‌شود را بشنود و طی یک یا دو سال دیگر با شما شروع به صحبت کردن کند! ناراحت‌کننده است که باوجود میلیون‌ها سروری که در گوگل، آمازون، مایکروسافت و شرکت‌های بزرگ فناوری وجود دارد و البته ظرفیت بالای ذخیره‌سازی در مراکز داده، ما کماکان نمی‌توانیم این مشکل را حل کنیم!

شاید دارید به چت‌بات‌ها فکر می‌کنید. نه آن‌ها نمی‌توانند زبان را یاد بگیرند. اگر تاکنون از یکی از این برنامه‌ها استفاده کرده باشید دریکی دو دقیقه متوجه این موضوع خواهید شد.

اکنون، شما احتمالاً در مورد قدرت چشم‌گیر راه‌حل‌های یادگیری عمیق، مانند LSTM یا GRU در انجام کارهایی مانند ترجمه زبان شنیده‌اید. لازم است باز تکرار کنیم که این سیستم‌ها فاصله بسیار زیادی با یادگیری زبان دارند و حتی  در حال حاضر می‌توان گفت عملکرد آن‌ها در ترجمه زبان در مقایسه با انسان‌ها بسیار بد است. حتی مترجم گوگل نیز آن‌چنان کارآمد نیست. معماری LSTM و GRU نمی‌توانند زبان را “درک” کنند. آن‌ها مدل‌های آماری ساده‌ای ایجاد می‌کنند که برخی از اطلاعات مربوط به کلمات گذشته را حفظ می‌کنند و بیشتر در سطح جمله هستند. برای مثال مترجم گوگل کماکان قادر به درک اهمیت جنسیت در ترجمه های خود نیست.

محدودیت ‌های یادگیری ماشین

بنابراین، با توجه به این مثال از یادگیری زبان محدودیت ‌های یادگیری ماشین چیست؟ در اصل دو محدودیت وجود دارد، که برمی‌گردند به ذات یادگیری ماشین و همان‌طور که گفته شد این محدودیت‌ها با استفاده از داده‌های بیشتر و یا محاسبات قدرتمندتر قابل حل نیسنتد. به همین دلیل شناختن چنین مواردی بسیار مهم است ، به‌این‌ترتیب فرد متوجه می‌شود با یادگیری ماشین چه چیزی را می‌تواند انجام دهد و چه‌کاری را نمی‌تواند انجام دهد. همان‌طور که فیلسوف مشهور چینی کنفوسیوس سال‌ها پیش گفته است :

کسی که می‌داند چه چیزی را می‌داند و چه چیزی را نمی‌داند کسی است که واقعاً می‌داند

اولین محدودیت را در ۵۰ سال قبل مارک گلد در یک قضیه معروف اثبات کرده است. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که کودکان نمونه‌های درست و مثبت زبان طبیعی را به یاد می‌سپارند. به‌طورکلی، والدین اشتباهات تلفظی و قواعدی کودکان را تصحیح نمی‌کنند، در عوض آنچه را که کودک در تلاش برای گفتن است تفسیر می‌کنند. همچنین کودکان نمی‌دانند که زبانی که قرار است یاد بگیرند چیست (درواقع اگر شما در آمریکا به دنیا آمده‌اید، به برخی ژن‌های جادویی “یادگیری انگلیسی” مجهز نیستید).

بنابراین آنچه گلد اثبات کرد این است که مهم نیست چند نمونه مثبت را ببینید؛ درهرصورت یک سیستم یادگیری ماشین هرگز نمی‌تواند گرامری مستقل از متن استنتاج کند که رشته‌های زبان را تولید می‌کند. فرض کنید به شما رشته‌هایی داده‌اند که با استفاده از زبان مستقل از متن ناشناخته تولیدشده‌اند. مهم نیست که چند رشته را می‌بینید و چه مقدار توان محاسبه در دسترس دارید، به‌هرحال هیچ‌وقت نمی‌توانید بگویید که قواعد تولید زبان را دقیقاً مشخص کرده‌اید. این واقعاً نتیجه خیره‌کننده‌ای بود.

ازآنجاکه زبان‌های ژاپنی و انگلیسی و آلمانی و فرانسوی از زبان‌های مستقل از  متن قدرتمندتر هستند ، باید بدان معنی باشد که فضای زبان‌های موجود در مغز ما همه مستقل از متن و یا همه حساس به متننیستند اما برخی از طبقه‌های محدودتر هستند که فقط از نمونه‌های مثبت قابل‌شناسایی است. اما طبقهچیست؟ زبان شناسان ۵۰ سال است که به دنبال آن هستند، و هنوز پاسخ آن را پیدا نکرده‌اند، اگرچه پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است.

اما به محدودیت دوم بپردازیم. محدودیتی که خود ریشه در محدودیت ذاتی دو اصل یادگیری ماشین دارد؛ یعنی احتمال و آمار. امروزه، این دو حیطه ریاضی نه‌تنها در یادگیری ماشین بلکه در بسیاری از زمینه‌های دیگر علوم و مهندسی فوق‌العاده قدرتمند و مفید هستند. با این اوصاف سخت بتوان با این ادعا مخالفت کرد که کار فیشر در آزمایش‌های تصادفی و برآورد حداکثر احتمال یکی از نقاط عطف تحقیقات در قرن بیستم بود، کاری که بسیاری از موارد دیگر را نیز ممکن ساخت. همان‌طور که نیمان، پیرسان، روبین و اخیراً پیرل نشان داده‌اند، بااین‌حال، استدلال آماری ذاتاً محدود است. نظریه احتمال نمی‌تواند ماهیت علیتی جهان را فاش کند. با این تئوری نه می‌توان فهمید که صاعقه باعث رعدوبرق می‌شود و نه می‌توان فهمید بیماری‌ها باعث بروز علائم می‌شوند. بنابراین با استناد به ‌احتمال، آمار و یادگیری ماشین نمی‌توان این موارد را تعیین کرد. یک‌بار دیگر باید تأکید کنیم که این ‌یک محدودیت ذاتی است و نمی‌تواند با داده‌های بیشتر، سیستم‌های بیشتر و پول بیشتر این مشکل را برطرف کرد.

بنابراین، در پایان باید این واقعیت را قبول کرد که علم داده باوجود تعهد و تمام توان بالقوه خود، نمی‌تواند نقطه پایانی بر این ماجرا باشد. درهرصورت یک ‌راه‌حل اعجاب‌انگیز برای مشکل هوش مصنوعی، مساله یادگیری زبان و مشکل کشف علت با استفاده از مشاهده وجود ندارد و باید ابزارهای بیشتری تهیه کرد. به‌عنوان مثال ، پیرل و روبین دقیقاً چنین نظریه احتمالی مانند نظریه نتیجه احتمالی و عملگرهای do-calculus را توسعه داده‌اند. توصیه می‌کنیم جدیدترین کتاب پیرل به نام “چرا” را بخوانید. این کتاب سه سطح معماری شناختی دارد. در پایین‌ترین سطح، مدل‌سازی آماری از مشاهده قرار دارد، در دومین لایه استدلال علیتی با مداخلات و در لایه‌ی بالا  استدلال تخیلی با خلاف واقع قرار دارد. این یکی از جالب‌ترین ایده‌های اخیر در مورد چگونگی گسترش علم داده است و می‌توان به‌نوعی آن را “علم تخیل” نامید، حوزه‌ای که هنوز وجود ندارد، اما احتمالا طی دهه‌های آینده وقتی که محدودیت ‌های یادگیری ماشین و عام داده آشکارتر می‌شود محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

این بدین معنی نیست که علم داده مفید نیست، بسیار هم مفید است و می‌توان از آن برای مدل‌سازی بسیاری از پدیده‌ها استفاده کرد ، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا بیماری‌های پزشکی و مشکلات اجتماعی مانند تیراندازی در مدارس. بااین‌حال بسیار حیاتی است که بدانید علم داده به شما نمی‌گوید که چگونه این مشکلات را حل کنید! بله، تیراندازی در مدارس یک لکه ننگ در محیط آموزشی آمریکا است و می‌توان با به‌کارگیری علم داده و یادگیری عمیق مدل‌های مفصلی ساخت که خلاصه‌ای از وقایع مربوط به تیراندازی در مدارس را  به شما بدهد.

اما مشکل این نیست. مسئله واقعی، مداخله است! چگونه می‌توان تیراندازی در مدارس را کاهش داد یا از بین برد؟ همان‌طور که پریل استدلال می‌کند، مداخلات ربطی به مسائل آماری ندارد و توزیع احتمالات  به‌خودی‌خود ، نسخه‌ای برای تغییر ندارد.

برخی از مداخلات ارائه‌شده برای کاهش خشونت اسلحه شامل ممنوعیت فروش اسلحه، بررسی دقیق سابقه خریداران احتمالی اسلحه، تجهیز معلمان به اسلحه (به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا موافق این راهکار است) و حتی لغو قانون آزادی اسلحه است. تمام این‌ها به‌نوعی مداخله محسوب می‌شود. آن‌ها خشونت‌های مرتبط با اسلحه را به‌نوعی کاهش می‌دهند. کدام‌یک مؤثرترین مداخله است؟ سؤال واقعی این است، و متأسفانه علم داده پاسخی برای این سؤال نخواهد داشت، زیرا به مدل‌های علی (مدل لایه ۲ معماری شناختی پریل) نیاز دارد.

درک مداخلات کلید اصلی برای  کاهش خشونت مرتبط با اسلحه و بسیاری از مشکلات دیگر جامعه است.

تغییرات اقلیمی را در نظر بگیرید. ما می‌توانیم انبوهی از داده‌های  مربوط به گرمایش جهانی را جمع‌آوری کنیم و از یادگیری عمیق برای ساخت مدل‌های پیشرفته انتشار دی‌اکسید کربن استفاده کنیم. اما بازهم سؤال مهمی که در اینجا وجود دارد این است که چه مداخله‌ای لازم است؟ آیا باید اتومبیل‌ها و کامیون‌های بنزینی را به‌طور کامل از رده خارج کنیم؟ این موضوع چقدر برای ما زمان می‌خرد؟ پیش‌بینی‌های ترسناکی وجود دارد که نشان می‌دهند نقشه ایالات‌متحده در طی ۱۰،۰۰۰ سال چگونه به نظر می‌رسد. بنابراین، عواقب ناشی از گرم شدن کره زمین کاملاً نگران‌کننده است و درنهایت بقای ما به‌عنوان یک‌گونه را تهدید می‌کند.

پس سؤال این است که در این مورد چه باید کرد؟ چه مداخلاتی بیشترین تأثیر را خواهند داشت و چگونه باید آن‌ها را اجرا کرد. توجه داشته باشید این علم داده نیست. وقتی مداخله می‌کنید ( فرض کنید شهری مانند پکن یا لندن تصمیم دارد مقررات جدید ترافیکی را وضع کند و در یک روز به  پلاک‌های زوج اجازه تردد در شهر دهد و روز دیگر پلاک فرد) توزیع داده‌های اساسی را ازآنچه در حال حاضر است تغییر می‌دهید، و بنابراین ، تمام داده‌های قبلی شما بی‌فایده می‌شود.

بنابراین، مدل‌های علت و معلولی برای درک طیف وسیعی از چالش‌های اجتماعی که در قرن بیست و یکم رواج پیداکرده‌اند، کاملاً موردنیاز است. اگر هوش مصنوعی می‌خواهد در بهبود جامعه مشارکت داشته باشد بستگی به این دارد که محققان این حوزه محدودیت ذاتی پارادایم فعلی که یادگیری ماشین آماری است را درک کنند و این موضوع را تبیین کنند که ما به‌عنوان یک جامعه چرا باید به سمت پارادایم‌های قوی‌تر حرکت کنیم. حیات ما به‌عنوان یک‌گونه ممکن است به توسعه پارادایم بعدی هوش مصنوعی که قدرتمندتر از علم داده است بستگی داشته باشد.

همچنین، تنها کاری که کماکان به دلیل یادگیری خودکار بدون نظارت موفق به انجام آن نشده‌ایم، تنوع کارکردهایی است که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد. یادگیری ماشین همچنین در جایگزین کردن کارهایی همچون درک معانی از متن و بازی‌های ویدیویی پیچیده سه‌بعدی موفق نشده است.  ایجاد یک هوش مصنوعی که انسان‌ها را در بازی شطرنج و بازی‌های ویدئویی شکست بدهد  یا حتی برای تشخیص بیماران و انجام عمل‌های جراحی کاملاً ممکن است. اما در حال حاضر، آن‌ها فقط برای یک نوع استفاده تعریف‌شده‌اند. آن‌ها هنوز قادر به یادگیری چیزهای کاملاً ناشناخته و تولید آن نیستند و حتی نمی‌توانند آن را بهبود ببخشند. در حال حاضر ما تقریباً در این نقطه قرار داریم.

شما در مورد محدودیت ‌های یادگیری ماشین چه فکر می کنید؟

منبع: hooshio.com

هوش مصنوعی انقلابی در پردازش اطلاعات


با شتابی که هوش مصنوعی دارد پیشرفت می‌کند و رد پایش در جای جای زندگی و کارمان پیداست، در آینده‌ای نه چندان دور بخش مهمی از زندگی ما را در بر خواهد گرفت. روزی می‌رسد که هوش مصنوعی علاوه بر اینکه به ما پیشنهاد می‌کند چه آهنگی گوش کنیم یا چه رنگ لباسی به پوست‌مان می‌آید، به جای پزشک و قاضی و پلیس هم تصمیم‌گیری می‌کند.

 

ایده خلق کردن موجودات هوشمندی که بتوانند کارهای انسان را انجام دهند، به اسطوره‌ها برمی‌گردد. انسان از وقتی که می‌توانسته خیال پردازی کند، همیشه به دنبال خلق کردن موجوداتی بوده که تحت فرمان او باشند و دستوراتش را اجرا کنند. البته که ساخت چنین موجودی به همین سادگی‌ها نیست و هنوز که هنوز است بشر موفق به ساخت آن نشده و فعلا در حد همان خیال پردازی‌های فیلم‌های علمی – تخیلی مانده است.

اولین تلاش انسان برای ساخت ماشینی که به جای انسان کار کند و تصمیم بگیرد، به حدود قرن ۱۷ می‌رسد. در جنگ جهانی دوم، تصمیم‌گیری و محاسبات سریع برای شکستن پیام‌های رمزی دشمن، به قدری مهم شد که آلن تورینگ (پدر هوش مصنوعی جهان) ساخت ماشین رمز شکن را آغاز کرد. داستان اختراع ماشین‌ها با قابلیت‌های مختلف، دستمایه ساخت فیلم‌های علمی – تخیلی زیادی شده است، همچنین که داستان ساخت اولین ماشین توسط آلن تورینگ، موضوع یکی از همین فیلم‌هاست.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برنامه‌ای الهام گرفته شده از هوش انسانی است که روی ماشین‌ها پیاده‌سازی می‌شود. به این ترتیب ماشین می‌تواند همان کارهایی را که یک انسان انجام می‌دهد را در زمانی کوتاه‌تر و با دقتی بیشتر انجام دهد.

برنامه‌ها اغلب روی سیستم‌های کامپیوتری پیاده سازی می‌شوند و به واسطه این برنامه، کامپیوتر می‌تواند درمورد مسائلی که در اختیارش قرار می‌دهند تصمیم بگیرد، برنامه‌ریزی کند یا نتیجه را پیش‌بینی کند.

تصمیم‌گیری‌های هوش مصنوعی بر اساس الگوریتم‌هایی است که قابلیت درک شرایط را دارند و بر مبنای استدلال و حل مسئله مانند یک انسان هستند. بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه دانش‌های متفاوتی مانند فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضی، روانشناسی، عصب‌شناسی، تئوری کنترل، احتمالات، بهینه‌سازی و فیزیولوژی استفاده شود و کمک بزرگی به تصمیم‌گیری‌های انسان باشد.

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌ها، پردازش‌هایی روی اطلاعات و داده‌های موجود انجام می‌دهد تا بر اساس نتایج آن تصمیمات لازم برای بهبود کار را بگیرد.

حجم و تنوع زیاد داده‌های موجود در کنار هزینه پایین محاسبات و ذخیره سازی داده‌ها باعث شده مدل‌هایی ساخته شوند تا از روی این داده‌ها، اطلاعات مفید استخراج شود. سیستم‌های سنتی نرم‌افزاری این قابلیت را ندارند، در عوض هوش مصنوعی همان چیزی است که می‌تواند با استخراج داده‌های مفید از بین داده‌های موجود، چراغ روشنی در دل داده‌های تاریک باشد.

کاربردهای فراوان هوش مصنوعی در کسب و کارها

یکی از پیشرفت‌های ویژه‌ای که کسب و کارها می‌توانند داشته باشند، استفاده از هوش مصنوعی است که موجب تمایز و به دنبال آن افزایش کارآمدی و سودآوری آن‌ها می‌شود. در همین راستا شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی،خدماتی ارائه می‌دهند که باعث بهبود عملکرد کسب و کارها می‌شود. زمینه‌های زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. به عنوان مثال هوش مصنوعی توان ارائه خدمات در حوزه‌های زیر را دارد:

– در حوزه‌های مالی مانند مدیریت ریسک، اعتبارسنجی مشتریان، پیش‌بینی آینده بازارهای مالی و عامل معامله‌گر هوشمند

– در حوزه‌های بینایی ماشین مانند تشخیص چهره، تحلیل ویدیو، ocr و تشخیص اشیا

– در حوزه‌های پردازش گفتار مانند بازشناسی گفتار، سنتز گفتار، شناسایی گوینده، چت بات، تحلیل معنایی متون، تحلیل احساسات، جستجوگر معنایی

– و دیگر حوزه‌ها مانند پیشنهاددهنده‌ها برای سایت‌های فروش، داشبوردهای تحلیلی و مدیریتی تا حوزه‌های آموزش و تفریحی

این فناوری نوین دریچه‌ای جدید به روی ابعاد مختلف زندگی بشر گشوده است تا سرعت پیشرفت دو چندان شده و دنیایی بهتر داشته باشیم.

منبع: hooshio.com

استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی و پزشکی در حال شکوفایی است

هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی

 

بازار مراقبت ‌های پزشکی در سال 2020 و بعد از آن چگونه از هوش مصنوعی بهره می‌برد؟

هوش مصنوعی  معمولاً به دلیل توانایی در انجام وظایفی که انسان‌ها انجام می‌دهند شناخته می‌شود؛ وظایف و مهارت‌هایی همچون حل مسئله. با این‌حال، آنچه کمتر شناخته‌شده است این است که چگونه از هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی استفاده می‌شود؟ اهمیت مراقبت‌های بهداشتی با پیشرفت هوش مصنوعی هم‌زمان شد. تحلیل بازارهای هوش مصنوعی یکی از کارهای مهمی است که در حال انجام شدن است، در همین زمینه پیش‌بینی می‌شود مخارج سرمایه‌گذاری مربوط به هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۳ سالانه ۴۸٪ رشد کند.

هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی چیست؟

یادگیری ماشینی این پتانسیل را دارد که با اتکای به داده‌ها، پزشکان و کارمندان بیمارستان‌ها را برای تصمیم‌گیری بهتر پشتیبانی کند و راه را برای افزایش درآمد هموار کند. یادگیری ماشینی، زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی است که برای شناسایی الگوها طراحی‌شده است و از الگوریتم‌ها و داده‌ها برای ارائه پیش‌زمینه‌ی بیمار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کند.

مثال‌هایی از به‌کارگیری هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی و پزشکی

هوش مصنوعی می‌تواند با تقویت پیشگیری پزشکی و کشف داروهای جدید مراقبت‌های بهداشتی را بهبود ببخشد. توانایی واتسون IBM برای مشخص کردن روش‌های درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان و برنامه بهداشت و درمان ابر گوگل که وظیفه‌‎ی جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و دسترسی به داده‌ها را برای سازمان‌های بهداشتی آسان‌تر می‌کند نمونه‌هایی از این استفاده هستند.
بیزینس اینسایدر گزارش کرده است که محققان مرکز جامع سرطان لینبرگر در دانشگاه کارولینای شمالی از محصول ژنومی IBM واتسون برای شناسایی درمان‌های خاص برای بیش از ۱۰۰۰ بیمار استفاده کرده‌اند. این محصول بر روی حجم عظیمی از داده‌ها تجزیه‌وتحلیل انجام داد تا بهترین گزینه‌های درمانی را برای مبتلایان به تومور که دارای ناهنجاری‌های ژنتیکی هستند تعیین کند.
رابط برنامه‌نویسی برنامه درمانی ابر گوگل شامل سامانه تصمیم‌یار بالینی و سایر راه‌حل‌های هوش مصنوعی است که به پزشکان کمک می‌کند تا تصمیمات بالینی آگاهانه‌تری در مورد بیماران بگیرند. هوش مصنوعی ِ استفاده‌شده در ابر گوگلاطلاعات مربوط به سوابق الکترونیکی سلامت کاربران را از طریق یادگیری ماشینی به دست می‌آورد تا پیش‌زمینه‌ها و آگاهی بیشتری را برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کند. این کار باعث می‌شود آن‌ها بتوانند تصمیمات بالینی بهتری بگیرند.
همچنین گوگل با دانشگاه‌های کالیفرنیا، استنفورد و شیکاگو برای تولید یک سیستم هوش مصنوعی کار می‌کند. این سیستم قرار است نتایج ویزیت‌های بیمارستان را پیش‌بینی کند. این موضوع به‌عنوان روشی برای جلوگیری از بستری مجدد و همچنین کاهش مدت‌زمان بستری بیماران در بیمارستان‌ها عمل می‌کند.

مزایا، مشکلات، خطرات و مباحث اخلاقی هوش مصنوعی در بهداشت و درمان

ادغام هوش مصنوعی در اکوسیستم مراقبت‌های بهداشتی مزایای زیادی ازجمله خودکارسازی وظایف و تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ ، برای ارائه خدمات درمانی بهتر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر را دارد.
طبق گزارش‌های بیزینس اینسایدر، ۳۰٪ از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی مربوط به کارهای اداری است . هوش مصنوعی می‌تواند برخی از این کارها مانند پذیرش‌های مربوط به بیمه ، پیگیری صورتحساب‌های پرداخت‌نشده و نگه‌داری سوابق را ، به‌صورت خودکار انجام دهد تا بتواند حجم کار متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را کاهش دهد و درنهایت منجر به ‌صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. هوش مصنوعی توانایی تجزیه‌وتحلیل مجموعه داده‌های بزرگ را دارد با این کار پیش‌زمینه‌های بیمار جمع‌آوری و منجر به ‌پیش‌بینی می‌شود. سرعت بالا در دسترسی به سوابق و پیش‌زمینه بیمار کمک می‌کند تا اکوسیستم مراقبت‌های بهداشتی موضوعات حساس در مورد مراقبت از بیمار را کشف کند و آن‌ها را بهبود دهد.
همچنین فناوری مراقبت‌های بهداشتی پوشیدنی از هوش مصنوعی برای خدمت بهتر به بیماران استفاده می‌کند. نرم‌افزارهایی مانند FitBits و ساعت‌های هوشمند، که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، می‌توانند داده‌ها را برای هشدار دادن به کاربران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در مورد مسائل و خطرات احتمالی بهداشتی تجزیه‌وتحلیل کند. توانایی ارزیابی سلامتی خود از طریق فناوری، حجم کار متخصصان را کاهش می‌دهد و از مراجعه یا معالجات غیرضروری به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کند.
همچون دیگر حوزه‌های هوش مصنوعی، پیشرفت‌های فناوری در مراقبت‌های بهداشتی، مبتنی بر داده‌هایی است که انسان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد یعنی در اینجا نیز این خطر وجود دارد که به‌طور ناخودآگاه مجموعه‌ای از داده‌ها دارای سوگیری باشند.
تجربیات قبلی نشان داده‌اند که سوگیری در برنامه نویسان و در یادگیری ماشین ممکن است بر یافته‌های هوش مصنوعی تأثیر بگذارد. این موضوع در حوزه بهداشت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و تعیین قوانین جدید اخلاق برای تبیین این موضوع و جلوگیری از سوگیری در هوش مصنوعی بسیار مهم خواهد بود.

منبع: hooshio.com

کتاب های هوش مصنوعی که تا پایان سال ۲۰۲۰ باید بخوانید


منابع هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین موضوعات داغ و مورد بحث در سال ۲۰۱۹ بوده است. در حال حاضر هوش مصنوعی به لطف کاربردهای عملی و مؤثری که در صنایع مختلف و زندگی ما داشته طی سال های آینده رشد شگرفی خواهد کرد و همچنان پا بر جا می‌ماند. به همین خاطر است که ما باید با خواندن کتاب های هوش مصنوعی برتر، خود را برای آینده‌ی تکنولوژیکی بهتر که با هوش مصنوعی ادغام شده است، آماده کنیم. ما این کتاب‌ها را به سه دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی کرده‌ایم که به شکل زیر است: جامعه‌شناسی، فلسفی، تجاری.

کتاب ‌های هوش مصنوعی جامعه‌شناسی

مهم‌ترین مسئله این است که چگونه هوش مصنوعی ما را به‌عنوان یک انسان تحت تأثیر قرار می‌دهد و آینده‌ای درخشان را برای ما به ارمغان می‌آورد. ما در عصر خودکارسازی زندگی می‌کنیم و برای اینکه سیاست‌های درستی داشته باشیم  در حال حاضر بایستی رشد خود را سرعت ببخشیم تا آینده‌ی خود را شکوفا کنیم.

Homo Deus

کتاب انسان خداگونه نوشته‌ی یووال نوح هراری است. این کتاب مختصری از تاریخ فردایی که هنوز نیامده است را بیان می‌کند. همچنین چگونگی تأثیر فناوری، به‌خصوص هوش مصنوعی را بر جوامع نشان داده و اینکه چگونه در آینده هوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی می‌گیرد. نویسنده یک چشم‌انداز تاریخی را از آینده ارائه می‌دهد و در مورد پیامدهای هوش مصنوعی برای ما و آینده ما بحث می‌کند. این کتاب را از دست ندهید.

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب ‌های هوش مصنوعی

The Singularity

کتاب سینگولاریتی یا تکینگی نزدیک است نوشته ری کرزویل است که اصطلاح ” تکینگی تکنولوژی” و تأثیر جامعه‌شناختی آن را بر روی ما نشان می‌دهد. این کتاب به وضعیت زندگی انسان در سال‌های پیش رو می‌پردازد و به نقش پررنگ هوش هوش مصنوعی و فناوری می‌پردازد

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب‌های هوش مصنوعی فلسفی

اگر بخواهیم نگاهی به آینده‌ی هوش مصنوعی داشته باشیم، باید بگوییم که آنچه در انتظار ماست، تکینگی هوش مصنوعی است، زمانی که توانایی‌های هوش مصنوعی از توانایی‌های انسان‌ها پیشی می‌گیرد. این لحظه تغییر بزرگی خواهد بود و اگرچه ممکن است که هیچ‌گاه رخ ندهد ولی ارزش این را دارد که از این منظر به آینده و به آنچه در حال حاضر انجام می‌دهیم، فکر کنیم.

Superintelligence

کتاب ابرهوش، راه‌ها، خطرها، استراتژی‌ها نوشته «نیک‌بوستروم» نویسنده آمریکایی است. این کتاب به این موضوع می‌پردازد درصورتی‌ که هوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی بگیرد چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد و چه خطرهایی انسان‌ها را تهدید می‌کند.

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب ‌های هوش مصنوعی

Life 3.0

زندگی ۳.۰ یکی دیگر از کتاب‌های هوش مصنوعی است که توسط مکس تگمارک استاد فیزیک دانشگاه MIT و رئیس موسسه‎ی آینده زندگی نوشته شدهاست. زندگی ۳.۰ یا انسان‌بودن در عصر هوش مصنوعی نشان می‌دهد اگر هوش مصنوعی بسیار هوشمندانه‌تر از ما رفتار کند، می‌تواند برای انسان به چه معنایی باشد. نمونه‌های بسیار خوبی را نیز بیان می‌کند و با یک داستان جالب در مورد چگونگی ورود AGI به جهان و اجازه سلطه دادن به یک شرکت شروع می‌شود.

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب‌ های هوش مصنوعی تجاری

اگر هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کاربردهای موفق نداشته باشد در میان مردم نیز محبوبیت چندانی نخواهد داشت. استفاده از هوش مصنوعی در قالب یادگیری ماشین امری رایج است. در متن زیر دو کتاب بسیار کاربردی از کتاب‌های تجاری که با تمرکز بر هوش مصنوعی نوشته ‌شده‌اند را معرفی کرده‌ایم:

AI Superpowers

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب ‌های هوش مصنوعی

این کتاب نه‌تنها مرجعی فوق‌العاده برای چگونگی استفاده چین از هوش مصنوعی به نفع خودش می‌باشد بلکه در کنار آن به بررسی چگونگی راه‌اندازی اکوسیستم این فناوری در چین و تفاوت‌های آن با دره سیلیکون می‌پردازد.

Applied Artificial Intelligence

هوش مصنوعی کاربردی اثر روای بهوشان با نگاهی به رهبران کسب‌وکارها طراحی شده است و به افراد چارچوبی را ارائه می‌دهد تا در قالب آن به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، AGI وANI فکر کنند و همچنین موارد استفاده چندگانه‌ی این موارد را در دنیای تجارت امروز نشان می‌دهد.

کتاب ‌های هوش مصنوعی

کتاب ‌های هوش مصنوعی

اگر دیگر ‌کتاب‌های هوش مصنوعی را خوانده‌اید، می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: hooshio.com