مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

آب آشامیدنی پاکیزه با طعم هوش مصنوعی

یادگیری ماشین روش‌های متعددی برای ارتقای سیستم‌های تصفیه آب و سطح کیفی زندگی مردم پیش روی ما قرار می‌دهد.  طبق جدیدترین گزارش یونیسف با موضوع آب آشامیدنی پاکیزه و تصفیه آب، تأثیرات ویروس کرونا بر مناطق شهری، که به آب تمیز دسترسی ندارند، به طرز قابل ملاحظه‌ای بیشتر بوده است. مناطق شهری ۴۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. طبق این گزارش، بیش از نیمی از جمعیت جهان (۵/۴ میلیارد نفر) به سیستم‌های دفع فاضلاب دسترسی ندارند.

نتایج نظرسنجی‌ شرکت SUEZ Water Technologies & Solutions نشان می‌دهد که به طور مداوم به آمریکایی‌ها در مورد کمبود آب هشدار داده می‌شود؛ ۷۴ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، اظهار داشتند برای مقابله با بحران کمبود آب باید اقداماتی در جهت ذخیره آب صورت گیرد.

فن‌آوری‌های نوین، علی‌الخصوص هوش مصنوعی، می‌توانند برخی مشکلاتی که در فرایند تصفیه آب با آن مواجه می‌شویم را رفع کنند.

وقایع بحرانی و آبرسانی بهتر

در این میان، تأسیسات آبی نیز از مزایا و قابلیت‌های هوش مصنوعی و کلان داده بی‌نصیب نخواهند ماند. تأسیسات آبی با تکیه بر این فن‌آوری‌ها می‌توانند داده‌ها را تفسیر کنند و حداکثر استفاده را از آن‌ها داشته باشند؛ در گام بعدی، با استفاده از این داده‌ها می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری در جهت ارتقای سطح خدمات‌رسانی و بالتبع کاهش هزینه‌ها اخذ کنند.

برای مثال، در شهر فلینت، میشیگان، مهندسان به منظور یافتن خانه‌هایی که لوله‌ سربی دارند، یک مدل یادگیری ماشین طراحی کردند. هرچند، این مدل توانست با نرخ دقت ۹۷ درصدی فهرستی از این خانه‌ها به دست دهد اما در نهایت، مقامات شهری این پروژه را متوقف کردند.

تصفیه آب

ارزش بازار جهانی سیستم‌های تصفیه آب خانگی در سال ۲۰۱۸، ۶/۸ میلیارد دلار برآورد شد. اما در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا و درخواست مقامات از مردم مبنی بر عدم خروج از خانه‌ موجب شد ارزش این بازار ، به ویژه در مناطق شهری، افزایش چشمگیری را تجربه کند. بسیاری از خانوارها به استفاده از سیستم‌های تصفیه خانگی، برای نمونه Culligan، Aquasana، Sweetwater و محصول جدید سامسونگ یعنی BESPOKE، روی آورده‌اند. سازندگان سیستم‌های تصفیه آب به کمک هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های مشتریان محصولات‌شان را تحلیل کنند و زمان تعویض فیلترها را به آن‌ها اطلاع دهند.

تصفیه فاضلاب

میزان ترکیبات سمی و آلاینده‌های موجود در فاضلاب متفاوت است و به همین دلیل لازم است آن‌ها را تصفیه کنیم تا تأثیرات آن‌ها بر محیط زیست را به حداقل برسانیم. شرکت‌های آب و فاضلاب باید کلیه تصفیه‌خانه‌های زیرمجموعه‌ خود را به فن‌آوری‌هایی مجهز کنند تا به صورت لحظه‌ای در جریان سطح آلاینده‌ها قرار بگیرند و فرایند تصفیه را بهبود بخشند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به اخذ تصمیمات کارآمدتر کمک می‌کنند.

تعمیر و نگهداری دارایی‌ها

کاربران اولیه هوش مصنوعی دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف تعمیر و نگهداری دارایی‌های فیزیکی کنند. یادگیری ماشین می‌تواند پیش‌بینی کند کدام دارایی‌ها در چه زمانی به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. در نتیجه مدت زمان بیشتری می‌توانند از سیستم استفاده کنند. پیاده‌سازی در آغاز راه استچنین فن‌آوری‌هایی در صنایعی که به طور گسترده بر سلامت و رفاه ما تأثیر دارند، در آغاز راه است و در آینده شاهد تأثیرات و کاربردهای بیشتر این فن‌آوری‌ها در این صنایع خواهیم بودیم.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

منبع: هوشیو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد