مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

بررسی هوش مصنوعی: فناوری کارآمد، امن و شفاف


معاون ارتباطات راهبردی ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه در نشست تخصصی «هوش مصنوعی و طرح جایگزین»در پاسخ به انتقادات حجت‌الاسلام کشوری در رابطه با بررسی هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی یک ابزار کارآمد، امن و شفاف است.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «هوش مصنوعی و طرح جایگزین» با هدف بررسی مصنوعی در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰و با حضور حجت‌الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و حسین ظاهری معاون ارتباطات راهبردی ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در این نشست، حسین ظاهری، معاون ارتباطات راهبردی ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به سخنان حجت الاسلام کشوری، بعضی نقدهای مطرح شده را غیرمنصفانه خواند و گفت: «ما پیش‌تر جلساتی را با شورای تخصصی حوزوی و هم دوستان خود شورا و مسائل مختلفی را که مطرح شده، بررسی کردیم. جمع‌بندی پایانی این جلسات این بوده است که ما نمی‌توانیم حتی با حق تحفظ، اسناد بین‌المللی را به آن شکلی که هستند، پذیرش کنیم. اگر شما اسناد بین‌المللی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این حق تحفظ اگر با روح سند در تضاد باشد، کمیسیون مرتبط با این سند می‌تواند این حق تحفظ را نپذیرد! پس ما چطور می‌توانیم یک چیزی را امضا و تأیید کنیم و حق تحفظی قائل شویم و در آینده حق تحفظ ما رد بشود و بعد از آن درگیر تحریم و مسائل دیگر شویم.»

ظاهری درنقدی که درباره ارائه گزارش‌های مدیریت شده به مراجع خاطر مطرح کرد، خاطر نشان کرد: «در هر جلسه‌ای که با آقایان درباره مسئله هوش مصنوعی صحبت شده است، در همان جلسه بحث کارگروه‌های تخصصی عملی در زمینه نقد و بررسی هوش مصنوعی؛ چه به مثابه یک رویداد که با آن مواجه می‌شویم و چه به مثابه یک موضوع از دیدگاه‌های فقهی، فلسفی، اخلاقی، حقوقی و جامعه‌شناختی در آن کارگروه‌ها تبیین شده و هیچ جایی قرار بر این نبوده است که هوش مصنوعی به یکباره با تعاریف غربی کشور ما را با مشکلات جدی مواجه کند.»

معاون ارتباطات راهبردی ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه هوش مصنوعی را یک ابزار منبع باز معرفی کرد و توضیح داد: «با این تعریف، طبیعتاً بررسی هوش مصنوعی و تمام فرایندهایآن امکان‌پذیر است. شما می‌توانید خیلی راحت یک برنامه‌نویس متخصص را کنار دست خودتان بیاورید و این فرایند را کاملاً برای شما توضیح بدهد تا هیچ نکته مبهمی نماند. اصلاً خاصیت کد باز همین است.»

وی ادامه داد: با استفاده از ابزارهای هوشمند می‌توان برنامه زندگی را مدیریت کرد. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم نقش‌های اجتماعی گسترده‌تری را ایجاد کنیم و در فرایندهای تبلیغی، افراد بیشتری را جذب کنیم و یا در فرایند‌های پژوهشی، تولید علم خیلی گسترده‌تری داشته باشیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

منبع: هوشیو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد