مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

مجله هوش مصنوعی

آخرین اخبار و تکنولوژی های هوش مصنوعی را در اینجا بخوانید.

۳DAT ؛ فناوری جذاب اینتل برای کمک به لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی

EXOS در حال اجرای آزمایشی فناوریِ شرکت اینتل به نام «ردیاب ورزشکار سه بعدی» (۳DAT) است تا با استفاده از این فناوری به نسل بعدی بازیکنان فوتبال کمک کند توانایی‌های خود را به حداکثر برسانند. هوش مصنوعی در ورزش کاربردهای زیادی دارد که پیش‌تر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا سالی آشفته را پشت‌ سر گذاشتیم و به همین دلیل بیشتر امیدهای قهرمانی احساس می‌کنند برای مسابقات آماده نیستند. پس لازم است برای رسیدن به اهدافشان به آن‌ها کمک‌ کنیم.

۳DAT یک راهکار هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتر است که با استفاده از چهار دوربین مداربسته گردان با زاویه حرکت بالا فرم و حرکت ورزشکار را ضبط می‌کند. سپس با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص زاویه قرارگیری بدن بیومکانیکِ حرکات آن‌ها را تحلیل می‌کند.

مونیکا لاودرمیلک، معاون پژوهشیِ EXOS، در این باره می‌گوید «محاسباتی که پیش از این با چشم غیر مسلح قابل مشاهده و  اندازه‌گیری نبود اکنون با فناوری ۳DAT محصول شرکت اینتل امکان‌پذیر شده است. با کمک این فناوری می‌توانیم این محاسبات را دریافت کرده، آن‌ها را کنارهم بگذاریم و اطلاعت ملموسی در اختیار مربیان و ورزشکاران قرار دهیم. حتی کوچک‌ترین تغییراتِ ناشی از این فناوری سرنوشت‌ساز می‌تواند پیامدهای حقیقی و تاثیرگذاری برای ورزشکاران به همراه داشته باشد».


مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید:

۹ کتاب هوش مصنوعی که علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران نباید خواندنش را از دست بدهند



این فناوری اطلاعات دقیقی در اختیار مربیان EXOS می‌گذارد. مربیان می‌توانند با کمک تحلیل‌های شماتیک دقیق و ارزیابی عملکرد ورزشکاران توصیه‌‌ها و راهنمایی‌های حساب‌شده‌ای در اختیار آن‌ها قرار دهند و توانمندی‌های آن‌ها را به حداکثر برسانند؛ همچنین می‌توانند به صورت عینی به ورزشکاران نشان دهند که چگونه رویکردهای فعلی‌شان آن‌ها را از موفقیت باز می‌دارد.

اَشتون ایتان، قهرمان دو دوره المپیکِ دو و میدانی، و مهندس توسعه محصول در گروه فناوری المپیکِ شرکتِ اینتل، اینطور می‌گوید: «شکاف بزرگی بین ورزش و حوزه حرکت وجود دارد، بین حس افراد هنگام حرکت و شناخت آن‌ها از اعمال‌شان. وقتی که برای مسابقات دو ۱۰۰متر آماده می‌شدم، با کمک مربی‌ام سعی می‌کردیم تا مسیر را در کمترین زمان ممکن طی کنم. امّا همه این کارها حسی بود. گاهی جواب می‌داد، گاهی نه، چون کامل نمی‌دانستم بدنم چه کار می‌کند. فناوری ۳DAT این امکان را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد تا بفهمند هنگام حرکت بدن‌شان دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. و در نتیجه آن‌ها دقیقاً می‌دانند باید روی چه قسمت‌هایی کار کنند تا بهتر و سریع‌تر شوند».

در سیستم ۳DAT هیچ حسگر یا هر چیز دیگری به بدن ورزشکار متصل نمی‌شود که باعث فشار یا ناراحتی شود و ورزشکار را از عملکرد همیشگی‌اش باز دارد. مربیان جزئیات کامل جلسات تمرینی ورزشکاران برای شناسایی مشکلات استفاده می‌کنند.

کریج فریدمن، معاون ارشد تیم عملکرد نوآورانه‌ی EXOS می‌گوید: «۳DAT به ما آگاهی و اطلاعات می‌دهد، نه تنها درباره تکنیک‌های دویدن ورزشکاران و راه‌های پیشرفت آن‌ها، بلکه درباره موانع سر راه آن‌ها. این داده‌ها به ما کمک می‌کند تا با ایجاد تغییراتی در تمرینات، ورزشکار در زمین ورزش توانمندی‌های بیشتری را به نمایش بگذارد».

اینتل معتقد است همکاری مداوم با EXOS به مهندسان این شرکت کمک می‌کند تا با کمک مربیان خبره و ورزشکاران نخبه ۳DAT پیشترفته‌تر شود.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

منبع: هوشیو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد